.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای جلوگیری از تنش ها در استان ؛
نامه استاندار به وزیر کشور
این موضوع تشدید نارضایتی و اعتراض مردمی را بدنبال داشته است . لذا جهت جلوگیری از تنش های اجتماعی ، مستدعی است دستور فرمائید ، نسبت به ...
نامه استاندار به وزیر کشور

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران طی نامه‌ای به نجار، وزیر کشور، باقری، معاون وزیر ورئیس سازمان مدیریت بحران کشور و عزیزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به خسارات ناشی از حوادث طبیعی مختلف در سطح استان طی سال‌های ۱۳۸۸و ۱۳۸۹ در بخش های مسکونی و تجاری ، تأسیسات زیر بنائی ، کشاورزی و دامی ، معیشتی و ماشین آلات و کارگاه‌های تولیدی خواستار تامین اعتبار برای این بخش‌ها شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری ،استاندار در این نامه آورده است:

استان مازندران از نظر تعداد حوادث و حجم خسارات وارده در ردیف استان‌های نخست کشور محسوب می گردد به گونه ای که شرایط آب و هوایی و اقلیمی ، وضعیت زمین شناسی ، تکنونیکی و توپوگرافی منطقه مهمترین عواملی است که باعث حادثه خیزی این استان می گردد .

در کنار این عوامل بافتهای فرسوده شهری و روستایی ، ابنیه فنی غیر اصولی ساخته شده ، جنگل زدایی و قطع درختان جنگل در مسیر حوزه های آبریز و مناطق شیبدار دامنه های البرز ، عدم رعایت نکات ایمنی ، تغییرکاربری اراضی، تهاجم به حریم و بستر رودخانه ها و آبراهه ها و مسیل‌ها با هدف کشاورزی ، ساخت و ساز بی رویه در کنار و بستر رودخانه ها ، برداشت های بی رویه شن و ماسه ، حفاری های غیر مجاز چاه‌های آب، شیب تند دامنه و ارتفاعات کوه‌های به شدت خرد شده وجوان البرز ، همگی باعث تشدید حوادث غیر مترقبه و خسارات مالی و جانی ناشی از آن می شوند.

از جمله حوادث و رخداد می توان سیل ، رانش زمین ، خشکسالی ، آتش سوزی جنگل ، و ... نام برد در میان این حوادث بیشترین خسارت های مالی ناشی از سیل ، زلزله ، خشکسالی ، رانش زمین ، آتش سوزی جنگل ، سرمازدگی و بیشترین تلفات ناشی از سیل ، زلزله ، ریزش سنگ ، صاعقه و بهمن بوده است .

با عنایت به اینکه در سال۱۳۸۸ ناشی از حوادث مختلف سطح استان منجمله شهرستان‌های ساری ، گلوگاه ، بهشهر ، نکا ، بابل ، آمل ، نور ، نوشهر و ... خسارتی به مبلغ ۳۹۸۶۳۸۳ میلیون ریال و در سال ۱۳۸۹ به مبلغ ۳۶۷۰۹۵۶ میلیون ریال در بخش های مسکونی و تجاری ، تأسیسات زیر بنائی ، کشاورزی و دامی ، معیشتی و ماشین آلات و کارگاه‌های تولیدی بوده است . تاکنون اعتباری به این استان اختصاص داده نشده که این موضوع تشدید نارضایتی و اعتراض مردمی را بدنبال داشته است . لذا جهت جلوگیری از تنش های اجتماعی ، مستدعی است دستور فرمائید ، نسبت به تأمین اعتبار در بخش های مختلف اقدام مساعد مبذول فرمایند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سوادکوهی 2 آبان 1389
آقای استاندار براستی این دو سالی که شما مدیر استان بودید مشکل حوادث استان را از حساب ذخیره ارزی استان حل میکردید و یا از بخشش حقوق ماهیانه خود و معاونان دلسوزتان- سوال اینجاست آیا شناختی واقعی شما و معاون عمرانیتان از حوادث دارید تا بتوانید مشکلات استان را به موقع به مرکز منتقل و اعتبارات ویژه آن را دریافت نمائید- نکند شما و معاونان دلسوزتان برای اینکه کم نیارید و عدم پاسخگوئی به مردم طی دو سال 88 و 89( بنا به اظهار خودتان ) در این بخش را همچون پاس دادن توپ بازی متوجه پایتخت نشینها کرده اید- وای به حال مردم نجیب و زحمتکش مازندران!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.